fredag 25. februar 2011

Ulykkesfuglen av Camilla Läckberg

Marit Kaspersen blir funnet død i bilen sin etter en utforkjøring. Men det er noe som skurrer. Hun har vært avholds lenge, men blir funnet med en promille på hele 6,1. Rundt munnet finnes det tape rester og uforklarlige blåmerker på kroppen. Kort tid etter blir liket av en reality kjendis funnet i en søppelconteiner.
Er det en forbindelse mellom drapene?Så oppdager Patrik Hedström og kollegene hans på Tanumshede politistasjon at det har vert liknene tilfeller andre steder i Sverige. Er det rett og slett en seriemorder de har med å gjøre?

Nå har jeg lest bøkene til Camilla Läckberg ganske lenge og er godt fornøyd. Dette er foreløbig den beste. Det er kanskje ikke den store spenningen i bøkene hennes, men det gjør dem ikke mindre gode. Jeg merker at jeg får veldig lyst til å finne ut hvem morderen er og det er jo nettopp det en krim bok skal få leseren til!
Jeg har ennå ikke lest Agatha Christies bøker ( shame on me!) men jeg ville tro at det er noe liknene stil, uten at jeg egentlig kan uttale meg om det. Legger bare merke til at Camilla har henne som forfatterforbilde.
Uansett, Ulykkesfuglen får meg til å bruke hjerne cellene og det, for en gang skyld, uten å slite leseren ut med tungt språk og innvikklede koder.
 her er nettsiden hennes: http://www.camillalackberg.com/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar